Kalle L. Jensen

Dagcream:
Hans F. Hansen lover her med sin Moisurizing Day Cream for Men, en cream, der blødgører og beskytter mod de farlige stråler fra solen.
"is a light creamy formula that restores the skin's natural moisture. It relaxes, soothes while promoting skin rejuvenation and healing of the skin"

Det lyder jo alt sammen fint - og til en pris af kun 30kr.- for 120mL er det næsten for godt til at være sandt. Købt i "Xtra" butikken i Hillerød. Virker det så?

Virkning og indtryk: Duften er en dejlig mande-duft, som man kender det fra barberskum. Duften er herlig - en af de bedste ting ved denne cream. Creamen er ret fedtet i det, og har svært ved at trænge ind i huden, hvilket giver huden en lidt fedtet følelse - ikke godt! Creamen virker dog som den skal - den mindsker faktisk (svagt) røde områder på huden, altså får den til at slappe lidt af - dog er det MEGET begrænset, og det kan være, at det bare var et tilfælde. Huden føles fugtig bagefter og ikke tør - en cream, jeg kan forestille mig ville passe rigtigt godt til mænd med en tør hud - selvom der står, at den passer til alle hudtyper. Urenheder i huden gik ikke væk - men der er heller ikke noget i creamen, der skulle gøre dette.

Efter nogen dages brug, fik jeg dog hudirritationer inde i næsen! Jeg prøvede at stoppe brugen af dette, og irritationerne gik væk. Jeg prøvede da at starte igen - og irritationerne kom tilbage. Altså reagerer min hud dårligt på denne cream, jeg får simpelthen hud irritationer inde i næsen.

Da creamen er så fedtet i det, virker den faktisk meget godt som håndcream, selvom den ikke er beregnet til dette. Men denne cream kan for mig højst bruges som håndcream.

Effekter og interessante ingredienser i produktet:
Glyceryl Stearate; Belastende for miljøet. Det er dette, der gør denne cream hvid og som en cream.
PEG-100 Stearate: Gør så olie og skidt bliver blandet, så det nemmere kan blive fjernet med en klud f.eks.
Ethylhexyl Palmitate: Giver huden fugt.
Cyclomethicone: Det er denne ingrediens, der "transporterer" fedtstoffer og andre stoffer igennem cellemembranen i huden - blødgører huden og skulle gøre, at andre stoffer irriterer huden mindre.
Xanthan Gum: Giver creamen sin konsistens - nogen kan være allergiske over for dette.
Allantoin: Godt stof! Det fremmer hudens naturlige healingsproces, "opløser" dødt væv og fremmer sårhealing. Rigtig godt til soreasis og eksem.
Tocopheryl Acetate: Nogen studier mener, at denne ingrediens er kræftfremkaldende. Det er sådan set bare "E-vitamin" - beskytter i mod solens skadlige stråler.
Retinyl Palmitate: A-vitamin. Det billigere alternativ til Retinol, som førende anti-rynkecream producenter bruger. Retinyl skulle gå imod rynker, men det er ikke så klinisk testet, som retinol er.
Panthenol: Sammen med allantoin, er denne ingrediens god i mod solforbrændinger og hudlidelser. God ingrediens.
Aloe Vera og Lakridsrod: Mange naturlige gode effekter.

Pris: 30kr.- i Xtra i Hillerød.

Alt i alt; Denne cream har faktisk overraskende mange helbredende ingredienser og INGEN ingredienser, der giver allergi eller er hormonforstyrrende. Utroligt! Kun ét ingrediens, der er blevet mistænkt for at være kræftfremkaldende - selvfølgelig også en ingrediens for meget. Men til 30kr.- er denne cream rigtig god - i sær om sommeren, da der er ingredienser i, der hjælper på solskoldninger m.m. Jeg havde dog ikke særligt gode erfaringer med denne cream - men jeg vil prøve at gå tilbage til denne cream til sommer.

Også på grund af den billige pris, giver jeg den: 7/10
Labels: edit post
0 Responses

Post a Comment