Kalle L. Jensen
Pudekaffe;
Jeg har nu reviewet og skrevet om ALLE de officielle Senseo kaffepuder fra Merrild, der kan købes her i Danmark. Der findes flere kaffepuder ude i verden lavet af Merrild, dog hedder de Dougwe Egberts i udlandet, og der kan man få forskellige smagskaffe med f.eks. vanille osv. Men her i Danmark, bliver de ikke markedsført. På et tidspunkt kommer der selvfølgeligt et review af disse puder også, og om jeg synes, de burde se at få markedsført dem herovre eller ej.

Men hvad er "the final verdict" så omkring Senseo. Er de dét værd. Her kommer først en oversigt over kafferne - og hvilken karaktér, jeg gav dem:
Senseo Dark Roast: 9/10
Café Noir: 7/10
Senseo Medium Roast: 6,5/10
Senseo Brazil Blend Mountain Breeze: 5,5/10
Senseo Kenya Blend: 5/10
Senseo Columbia: 5/10 
Senseo Decaf: 3/10

Overordnet set, er der intet at råbe hurra for. Den eneste nydelsesværdige Senseo kaffe, der egentlig er, efter mine vurderinger er Senseo Dark Roast. De andre kaffer er enten for syrlige, for svage, for kraftige eller for bitre - og mange af dem har dårlige bismage. Altså ingen rund og god smag, som man kan finde i gode kvalitetskaffer - der måske endda er billigere pr. kilo, end Merrilds udvalg. Èn ting, jeg dog må rose Senseo for, er at den faktisk kan erstatte en espressomaskine, når man skal lave en kop Cappuchino eller Caffé latte. Det eneste, du skal have fat i, er en espresso-pudeholder til ca. en 50'er - og så ellers bare bruge det udvalg, der nu findes. Den absolutte bundskraber er Senseo Decaf, der har en underlig blåsyresmag, der lægger i bunden af éns kop, dog kan den bruges til at lave en Decaf caffé latte.

Jeg råder derfor alle, der har en sådan maskine, eller overvejer at købe én - køb for dælen da et permanent filter, så du kan bruge din egen kaffe! Men det eneste filter, jeg får gode kaffer via, er den fra Melitta: http://www.pixmania.com/dk/dk/741938/art/melitta/permanent-doseringskapsel.html

Ellers er det en virkelig god maskine, hvis man bruger en sådan kapsel som ovenstående! Ellers hold dig væk fra Merrilds udvalg - pånær Dark Roast. :-)

- Revieweren.
0 Responses

Post a Comment