Kalle L. Jensen
(Jeg undskylder den noget smadret pakke - men reviewet har været under vejs et stykke tid ;-) )
Pris: 35kr.-/200gram. Kilopris: 175kr.-
Bønne & Land: 100% Arabica fra Etiopien.
Købt i: Føtex.
Ristningsgrad: Mellem/Mørk.

Jeg gik på udkig i kaffeafdelingen i Føtex - egentlig var det ikke meningen, jeg skulle købe noget - men Peter Larsens Etiopiske Mocca fik alligevel min nysgerrighed! Pakken stod blandt en masse andre delikate kaffer, der alle havde en ventil i sin pakke, så man kunne dufte bønnerne. Jeg duftede til nogen af dem - men blandt dem, stod den Etiopiske Mocca ud med en delikat duft - og ingen skarp syrlighed. Jeg MÅTTE prøve den!

Duft Efter Brygning: En skøn duft af frisk kaffe, chokolade og mandariner
Smagsnoter: Duften er himmelsk - som en god kop kaffe skal dufte. Men hvad med smagen? Første slurk afslører en meget svag syrlighed - der er nærmest ingen. Istedet for det syrlige, er der mere et slags "frisk pust" ligesom menthol. Aromaen er fyldig - et gennemtrængende smag af chokoladebønner, der holder helt ud i eftersmagen! DET er ægte Mocca! Aromaen har også en delikat sødme - ligesom mælk, hvilket også giver en skøn "smooth-hed" - samme "smooth-hed" som når du drikker mælk. Det giver en meget interessant smag! Bitterheden er der, men overhovedet ikke gennemtrængende eller for meget. Den har en dejlig rund eftersmag, og giver virkelig en følelse af nydelse, og du vil udbryde hver gang du brygger en kop kaffe "Hold da kæft en god kop kaffe!" Samtidig med en rund, god chokoladeagtig smag med mælkeagtige toner og en rigtig god krop, der giver en god følelse i munden, har kaffen absolut INGEN snært af skarphed. For sjovt lavede jeg en ekstra stærk kaffe via Senseo-maskinen, hvor jeg næsten brugte 14 gram til 1 kop (normalt er det 7 gram til 1 kop), og selvom jeg selvfølgelig fik en markant stærkere kaffe, hvor alle de smagsindtryk jeg har skrevet her blev fordoblet, var der stadigvæk ikke nogen smag af den der harske bidske skarphed, en (dårlig) kaffe kan have - i sær i eftersmagen. Wow! Det er meget få kaffer, der er så gode! Jeg er henrykt! :) . Dog må jeg sige, at prisen er lige lovlig hæftig - men det er virkelig en kaffeoplevelse. Køb kaffen så snart du kan, bryg dig en kop, og sæt dig ud i forårssolen. Så føler du livskvalitet på højniveau!
Karakter: 8,5/10. Revieweren Anbefalelsesværdig!
0 Responses

Post a Comment