Kalle L. Jensen
Købmandskaffe

Pris: Ukendt.
Købt i: Hos themanden i Hillerød.
Bønne & Land: Ukendt.

Bedømmelse: 8/10

Review: For helvede hvor har jeg svært, ved at sætte en decideret finger på, hvor godt denne kaffe smager. Duften inden brygning er ret speciel - ret dessertagtig, sød, der godt kan blive en anelse kvalm. Kaffen er faktisk, ja, den er faktisk god! Men, kvaliteten svinger enormt meget fra brygning til brygning - eller også, er det bare mig, der har en seriøs humørsvingningsperiode. Den sidste kop kaffe, jeg bryggede, brugte jeg 5 kaffemål til 10 kopper kaffe (jeg drak ikke det hele selv, don't worry) - og jeg må sige, at det faktisk gav en rigtig god kop kaffe! Og hvis man lige krydrede den med noget kandis - så har man kaffe, der smager som hos en barista. Til tider må jeg dog erkende, at kaffen smager... uinteressant. Når jeg laver mig et krus, hvor jeg bruger 3 kaffemål for ét krus, får jeg en meget svingende kvalitet. Måske egner denne bønne sig simpelthen ikke til at blive brygget ved så få kopper (der er ca. 3 kopper i et krus). Denne her kaffe forvirrer mig - til tider er den på en 9'er, og på andre tidspunkter er den på en 5'er. Lad os bare sige, at kaffen er i orden, men jeg må dog også konkludere at den mangler en anelse krop i de første millisekunder, når man tager sippet. På intet tidspunkt har denne kaffe smagt dårlig - så den er god til en hverdagskaffe i den gode ende. 2nd review: Det er altså en enorm lækker kaffe det her! Efter at have smagt en skodkaffe (kaffebønner, der har ligget alt for længe) - og andre kaffer rundt omkring på f.eks. arbejdet, så er det her faktisk en ENORM god kaffe! Ikke bare en hverdagskaffe, men faktisk en kaffe, som skal nydes. Og som sagt gør kandis meget for denne kaffe. God! Må give den 8/10
0 Responses

Post a Comment